نیروگستر ساحل

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

مشاوره،طراحی و اجرای تخصصی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
استان هرمزگان ، بندرعباس
پست الکترونیک:power.developer.ir@gmail.com
فکس:02189787449
تلفن:09381843264

تفاوت بین لوله های PVC , UPVC

پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹ ق.ظ


 پی وی سی چیست؟ 

پی وی سی مخفف پلی وینیل کلراید می باشد که در واحدهای پتروشیمی از نفت خام و یا گاز طبیعی با فرمول عمومی CH2CHCL بدست می آید و در صنایع مختلف کاربرد های متفاوتی دارد.

 چرا PVC؟

 پی وی سی بخاطر خصوصیات منحصر به فردی که داردازقبیل تحمل ضربه، مقاومت در مقابل تغییرات دما و رطوبت، عدم زنگ زدگی و خوردگی بر اثر اسیدها، و همچنین عایق الکتریکی و ضد آتش سوزى بودن باعث انتخاب برای استفاده در صنایع می باشد. پی وی سی یکی از نادر پلیمر هایی است که حامل اتم کلر می باشد که این امر باعث نسوز بودن پی وی سی ماده در کلاس B1 و قرار گرفتن این نسوز ها شده است. پی وی سی در ۴۵۵ درجه سانتیگراد شروع به سوختن می کند اما به محض جدایی از منبع آتش خود به خود خاموش می گردد.

 ویژگی : به طوریکه می دانیم اکثر تلفات جانی در آتش سوزی ها ناشی از خفگی و مسمومیت می باشد که در اثر تجمع گازهای سمی در زیر شیروانی ها و بر اثر تشدید حرارت، باعث بزرگ شدن حریق و ازدیاد خسارات می باشد. بخاطر پیوند کلر با کربن در پی وی سی این ماده عملاً در معرض اکسیداسیون قرار نمی گیرد و در مقابل اثر تخریب اشعه یو وی خورشید عمر طولانی دارد. پی وی سی به علت ساختار خود در مقابل اسیدها و بازها و انواع مواد شیمیائی و همچنین بخارات آن ها مقاوم می باشد. پی وی سی قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد. پی وی سی صد در صد قابل بازیافت بوده لذا دوست طبیعت است و همچنین چون در اثر تابش نور آفتاب داغ نمی شود اثر گلخانه ای را تشدید نمی کند.


UPVC چیست؟ 

مواد اصلی UPVC را نفت خام و نمک طعام تشکیل میدهند . از نفت خام ، اتیلن و از نمک ، کلر بدست می آید و از طریق پلیمر یزاسیون ، کلر، اتیلن ، وینیل کلرید با هم ترکیب و پلی وینیل کلرید یا بصورت خلاصه PVC بدست می آید. که ماده ای پلاستیکی و قابل ارتجاع است. امروزه PVC در کنار پلی اتیلن- پلی پروپیلن- پلی استیرول به عنوان یک ماده استاندارد در زمینه های مختلف کاربرد فراوانی دارد. افزودنی ها با افزودن موادی مانند ضربه‌گیرها (Impact Modifiers ) ، کاهش‌دهنده‌های سرعت اشتعال یا متعادل کننده‌های گرما (Heat Stabilizers )، پر کننده‌ها (Fillers )، کمک فرایندها (Processing Aids ) و روان‌کننده‌های داخلی و خارجی (Internal & External Lubricants ) و در صورت نیاز رنگ‌های صنعتی (Pigments ) و اکسیـد تیتانیوم (Tio2 ) به نفت خام و نمک طعام ماده جدیدی بدست می‌آید که هر چند خمیر مایه آن PVC است لیکن خواص فیزیکی متفاوتی داشته و به آن ماده غیر پلاستیک یا UPVC اطلاق می‌شود.Un plasticized Poly Vinyl Chloride که مختصرا UPVC نامیده می شود ماده‌ای سخت است و در واقع یک نوع پلاستیک حرارت دیده (Thermo plats ) می باشد که در فرایند تولید، از طریق اکسترودر شدن به شکل مقاطع مختلف (Profiles ) در آورده می شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۶
نیروگستر ساحل

PVC

UPVC

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی