نیروگستر ساحل

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

مشاوره،طراحی و اجرای تخصصی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
استان هرمزگان ، بندرعباس
پست الکترونیک:power.developer.ir@gmail.com
فکس:02189787449
تلفن:09381843264

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است


مقدمه: جهت تعویض روغن کمپرسورهای برودتی حتما باید به کاتالوگ سازنده کمپرسور مراجعه شود و نوع روغن مناسب که سازنده مشخص کرده استفاده شود


روغن کمپرسورهای برودتی هر چند وقت یکبار بدلیل کثیفی مدار یا آلوده شدن بر اثر سوختگی سیم پیچ و افت فشار بدلیل گرفتگی صافی روغن باید عوض شود جهت این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام داد:

1- ابتدا سیستم را پمپ دان کنید.برای این کار شیر خط مایع را ببندید تا ساکشن کمپرسور تا نزدیک صفر بیایید.

2 - شیر مکش و رانش کمپرسور را بسته و گاز داخل کمپرسور را تخلیه می کنیم.

3- برق هیتر گرم کن روغن را قطع کرده تا هنگام تخلیه روغن ، هیتر نسوزد.

4 - پس از تخلیه کامل گاز، درب تخلیه روغن را که در پایین ترین قسمت کمپرسور قرار دارد باز کرده و روغن معیوب را در یک ظرف تخلیه می کنیم.

5- در مقابل درب تخلیه روغن یک  فیلتر توری فلزی وجود دارد که باید حتما با یک محلول شستشو شده و کملا خشک شود(باد گرفته شود) . در صورت کثبف بودن این فیلتر فشار روغن افت می کند و روغن کاری کمپرسور به خوبی انجام نمی شود.

6 - توری فلزی و درب تخلیه را به ترتیب همان گونه که باز کردیم می بندیم و پیچی که مخصوصه تزریق روغن می باشد را باز می کنیم.

7 - می توان یک مغزی به قسمت تزریق روغن بست و روغن را توسط قیف مخصوص تا اندازه استاندارد که دو سوم شیشه نمایشگر است می ریزیم. ( معمولا یک برچسب که اندازه روغن را مشخص می کند کنار این شیشه متصل شده .این برچسب سطح روغن مورد نیاز کمپرسور درحال کار را نشان می دهد )

جهت تسریع شارژ روغن می توان از قسمت ساکشن همزمان کمپرسور را وکیوم کرد تا خلاء داخل کمپرسور مکش روغن را سریع تر کند.

8 - حال باید تمام مغزی هایی که باز کردیم را بسته و کمپرسور را وکیوم کنیم .

9 -شیر های کمپرسور و شیر خط مایع را باز می کنیم و پس از تست درب پوش هایی که باز کردیم سیستم آماده روشن شدن می باشد. 

دقت کنید روغن های برودتی جاذب شدید رطوبت است و نباید خیلی با هوا در ارتباط باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۲۳
نیروگستر ساحل


چگالی گاز متان ۵۵ صدم است، ولی با توجه به ترکیبات سنگینتر همراه گاز طبیعی، چگالی آن می‌تواند به حدود ۶۵صدم نیز برسد. بنا بر این گاز طبیعی از هوا سبکتر بوده و در صورت نشت از خطوط لوله و یا سایر اجزاء شبکه گاز و یا لوله کشی وسائل گاز سوز در منازل بسمت بالا حرکت می‌کند و در مکانهای مسقف قسمت زیادی از گاز نشت شده در زیر سقف تجمع می‌کند.

اما سبکتر بودن گاز طبیعی باعث نمی‌شود که همه گاز نشت یافته از یک محل بسمت بالا برود بلکه بخشی از گاز نیز، بویژه در صورتی که عناصر تشکیل دهنده هوا با آن اختلاط کامل پیدا کنند، بهمراه هوا به اطراف نیز پراکنده می‌شود . و چون غلظتهای پائین گاز در هوا خطرناکتر است قابلیت انفجار در اطراف محل نشت نیز وجود دارد .

گاز طبیعی بعد از هیدروژن پاک‌ترین نوع سوخت فسیلی برای طبیعت است. زیرا عمدتاً دی‌اکسیدکربن و بخار آب تولید می‌کند. علاوه بر این متان یکی از مواد خام اصلی برای ساخت حلال‌ها و دیگر مواد شیمیایی ارگانیک است. پروپان و بوتان نیز از گاز طبیعی استخراج می‌شوند. گاز نفتی مایع شده (Liquefied Petroleum Gas) یا (LPG) اصولاً همان پروپان است و اغلب به جای گاز طبیعی در مناطق فاقد خطوط لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاز طبیعی غالباً ناخالصی‌هایی چون دی‌اکسیدکربن (گاز اسیدی)، سولفید هیدروژن (گاز ترش) و آب و همچنین نیتروژن، هلیوم و سایر گازهای نادر را به همراه دارد. دی‌اکسید را به حوزه‌های نفتی قدیمی تخلیه شده تزریق می‌کنند تا تولید آنها افزایش یابد. نیتروژن نیز گازی است قابل تزریق به حوزه‌های نفتی و هلیوم در صنایع الکترونیک تارتل موارد استفاده ارزشمند و فراوان دارد.

سولفید هیدروژن (H2S) بسیار سمی است و مقادیر بسیار ناچیز آن نیز می‌تواند کشنده و مهلک باشد. سولفید هیدروژن بسیار خورنده و فرساینده است و می‌تواند به لوله‌ها، اتصالات و شیرهای چاه آسیب و خسارت وارد کند. بنابراین قبل از انتقال گاز طبیعی به خطوط لوله، سولفید هیدروژن جداسازی شده و دی‌اکسید کربن و آب آن نیز از طریق آب‌زدایی یا نمک‌گیری گرفته می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۲۹
نیروگستر ساحل

💢سیستم VRF اولین بار سال ۱۹۸۲ در کشور ژاپن اختراع و تولید شد. هم اکنون سیستم های تهویه مطبوع VRF در ۵۰ درصد از ساختمان های اداری و در ۳۳ درصدر ساختمان های بزرگ تجاری این کشور به کار رفته است.

🔻در حقیقت به زبان ساده تر سیستم های تهویه مطبوعVRF از چندین واحد داخلی متصل به یک واحد خارجی هستند که توانایی تولید سرما و گرما به صورت کاملا همزمان را دارند. هر واحد بیرونی دارای ظرفیتی حدود ۸تا ۱۶اسب بخار است. هرچه میزان قدرت بالاتر باشد تعداد کمتری دستگاه جهت نصب احتیاج است که در نتیجه فضا و هزینه کمتری اشغال می شود.

🔻سیستم های VRF یا Variable Refrigerant Flow به معنای جریان مبرد متغیر، نسل پیشرفته‌ای از سیستم‌های مولتی اسپیلیت بدون کانال و یکی از کار آمدترین سیستم های تهویه مطبوع مدرن هستند که اجازه می‌دهند واحدهای داخلی بیشتری به هر واحد خارجی متصل شوند. سیستم‌های  VRFامکان گرمایش و سرمایش همزمان و همچنین بازیابی گرما برای کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌کنند. ارائه گرمایش و سرمایش توسط یک سیستم کاملا یکپارچه، با سیستم کنترل واحد، عدم نیاز به موتورخانه و تکنیسین نگهدار و همچنین مصرف برق اندک و ضریب عملکرد (COP) بالای دستگاه برخی از مزیت‌های شاخص این نوع سیستم‌ها است. همچنین از دیگر مزایای این سیستم می توان به امکان لوله‌کشی در فواصل زیاد، امکان نصب در پروژه‌های مرتفع، امکان نصب واحد‌های درونی از نوع‌های مختلف، کنترلر مرکزی و بهره‌گیری از مبرد R410a که دوستدار محیط ‌زیست است و همچنین عدم نیاز به مصرف آب اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۲۶
نیروگستر ساحل