نیروگستر ساحل

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

مشاوره،طراحی و اجرای تخصصی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
استان هرمزگان ، بندرعباس
پست الکترونیک:power.developer.ir@gmail.com
فکس:02189787449
تلفن:09381843264

, سیستم VRF

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۲۶ ب.ظ

💢سیستم VRF اولین بار سال ۱۹۸۲ در کشور ژاپن اختراع و تولید شد. هم اکنون سیستم های تهویه مطبوع VRF در ۵۰ درصد از ساختمان های اداری و در ۳۳ درصدر ساختمان های بزرگ تجاری این کشور به کار رفته است.

🔻در حقیقت به زبان ساده تر سیستم های تهویه مطبوعVRF از چندین واحد داخلی متصل به یک واحد خارجی هستند که توانایی تولید سرما و گرما به صورت کاملا همزمان را دارند. هر واحد بیرونی دارای ظرفیتی حدود ۸تا ۱۶اسب بخار است. هرچه میزان قدرت بالاتر باشد تعداد کمتری دستگاه جهت نصب احتیاج است که در نتیجه فضا و هزینه کمتری اشغال می شود.

🔻سیستم های VRF یا Variable Refrigerant Flow به معنای جریان مبرد متغیر، نسل پیشرفته‌ای از سیستم‌های مولتی اسپیلیت بدون کانال و یکی از کار آمدترین سیستم های تهویه مطبوع مدرن هستند که اجازه می‌دهند واحدهای داخلی بیشتری به هر واحد خارجی متصل شوند. سیستم‌های  VRFامکان گرمایش و سرمایش همزمان و همچنین بازیابی گرما برای کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌کنند. ارائه گرمایش و سرمایش توسط یک سیستم کاملا یکپارچه، با سیستم کنترل واحد، عدم نیاز به موتورخانه و تکنیسین نگهدار و همچنین مصرف برق اندک و ضریب عملکرد (COP) بالای دستگاه برخی از مزیت‌های شاخص این نوع سیستم‌ها است. همچنین از دیگر مزایای این سیستم می توان به امکان لوله‌کشی در فواصل زیاد، امکان نصب در پروژه‌های مرتفع، امکان نصب واحد‌های درونی از نوع‌های مختلف، کنترلر مرکزی و بهره‌گیری از مبرد R410a که دوستدار محیط ‌زیست است و همچنین عدم نیاز به مصرف آب اشاره کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی