نیروگستر ساحل

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

اجرای تخصصی تاسیسات صنعتی و ساختمانی_استان هرمزگان _بندرعباس

مشاوره،طراحی و اجرای تخصصی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی
استان هرمزگان ، بندرعباس
پست الکترونیک:power.developer.ir@gmail.com
فکس:02189787449
تلفن:09381843264

زنجیر جبران آسانسور

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۴۵ ب.ظ

معمولا در آسانسور هایی که ارتفاع آنها 30 متر یا بالاتر است برای حفظ تعادل وزن سیم بکسل ها و تراول کابل نصب شده در آسانسور باید از زنجیر جبران استفاده کنیم.

علت اصلی استفاده از زنجیر جبران در نصب آسانسور بالانس کردن وزن وارد شده بر فلکه موتور است تا مانع از افزایش فشار به موتور، گرم شدن موتور، مصرف انرژی زیاد ، سر خوردگی سیم بکسل ها از روی فلکه وحتی خوردگی بکسل ها شود.

وزن زنجیر جبران باید برابر وزن سیم بکسل ها بعلاوه نصف تراول کابل باشد.اندازه آن باید طوری انتخاب شود که به کف چاه آسانسور برخورد نکند.

نحوه اتصال زنجیر جبران در نصب یک آسانسور مرتفع به سرعت آن نیز بستگی دارد معمولا در سرعت های کم از زیر کابین به زیر گارد کادر وزنه تعادل وصل می شود. قطعه اتصال زنجیر به گارد وزنه و کابین به حالت s  می باشد که به ضربه گیر (بافر) آسانسور گیر نکند.

معمولا برای آسانسورهای تا سرعت 2/5 متر بر ثانیه، زنجیر جبران آزاد است و به وسیله جاذبه کشیده می شود و معلق می گردد و فلکه هرزگردی در چاه استفاده نمی شود ولی برای سرعت های بالا تر از آن از فلکه هرزگرد برای جلوگیری از تکان های احتمالی زنجیر استفاده می شود.

معمولا برای آسانسورهای سرعت بالاتر از 3/5 متر بر ثانیه از مجموعه ضد پیچش استفاده می شود

معمولا زنجیر جبران آسانسور درون یک کاور نصب میگردد تا هنگام حرکت کابین صدای حرکت زنجیر شنیده نشود. انتخاب نوع کاور به نوع زنجیر جبران وابسته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی